آموزش وردپرس

متن پوستر های عارف کامل علامه طهرانی رحمه الله

پوستر شماره 3 ؛ عزم

جهت دیدن پوستر ها کلیک کنید

همین که سالک قدم در میدان مجاهده نهاد، حوادثی سخت و ناملایماتی از طرف مردم و آشنایان که صرفاً غیر از هوای نفس و خواسته‏های اجتماعی مقصدی ندارند، ندارند، متوجه او می‏شود و با زبان و عمل او را سرزنش نموده و می‏خواهند از رویه و مقصدش دور کنند، و از فی الجمله تنافری که بین او و آنان در برنامه زندگی پیدا شده، سخت در هراس بوده و به هر و وسیله می‏کوشند تا سالک تازه به راه افتاده را با تازیانه ملامت و سرزنش از راه انداخته و قدمهای او را خرد کنند و و همچنین در هر منزل از منازل سفر البته مشکله‏ای تازه برای سالک پیش خواهد آمد که بدون صبر و عزم، دفع آنها محال به نظر می‏رسد. سالک باید به حول و قوه خدا چنان عزمی داشته باشد تا در برابر همه این مشاکل ایستادگی نماید و با حربه صبر و توکل همه آنها را نابود سازد و با توجه به عظمت مقصد از این بادهای مخوف که عائق و مانع راه خدا هستند، نهراسد و به هیچ وجه به خود بیمی راه ندهد و علی الله فلیتوکل المنومنون،و علی الله فلیتوکل المتوکلون.

جهت دیدن پوستر ها کلیک کنید

 

پوستر شماره 4 ؛ در وصف تفسیر المیزان نوشته علامه طباطبایی رحمه الله
حضرت آیت الله العظمی سید محمّد حسین حسینی طهرانی روحی فداه نوشته اند: روزی مشغول مطالعه تفسیر المیزان، به حضرت استاد(علامه سید محمد حسین طباطبایی تبریزی) عرض کردم: من که به مطالبه این تفسیر مشغول می شوم، در بعضی اوقات که آیات را بهم ربط می دهید و زنجیروار آنها را با یکدیگر موازنه، و از راه تطبیق معنی را بیرون می کشید؛ جز آنکه بگویم در آن هنگام قلم وَحی و الهام الهی آنرا بر دست شما جاری ساخته است، تعبیر دیگری ندارم.ایشان(علامه سید محمد حسین طباطبایی تبریزی) سَری تکان داده و می فرمودند: این فقط حُسن نظر است؛ ما کاری نکرده ایم.

جهت دیدن پوستر ها کلیک کنید

 

مهرتابان، صفحه 71
پوستر شماره 5 ؛ آبروی انسان
علامه طهرانی می فرمایند: هر کس بخواهد گناه خود را به گردن دیگری بیندازد، خداوند اورا مبتلا به شرمندگی بیشتری می کند. چون همانطور که آبرو نزد انسان قیمت دارد، آبروی دیگران نیز محترم و ذیقیمت است؛ و هیچ کس نباید آبروی انسان دیگری را فدای آبروی خود کند. و الغاء گناه از گردن خود و الغاء آن به گردن دیگری در عالم تکوین و واقع و متن حقیقت، عملی مذموم و غلط است؛ گرچه نسبت به طفل باشد.
مهرتابان، صفحه 339

جهت دیدن پوستر ها کلیک کنید

 

پوستر شماره 6 ؛ سوزاندن صفات رذیله
سوزاندن ریشه صفات رذیله،جز با طلوع عشق و محبت پروردگار ممکن نیست.
کتاب نور مجرد صفحه 450

جهت دیدن پوستر ها کلیک کنید

پوستر شماره 7 ؛ ادب آیت الله بروجردی در برابر ائمه معصوم

در يك دهه محرّم در بيرونى منزل مرحوم آيت‌اللـه بروجردى رحمة‌اللـه‌عليه‌رحمةً‌واسعةً، دسته‌هاى سينه‌زنى آمده بودند و ايشان وسط حياط، كنار حوض مشغول وضوگرفتن بودند در همين حال يك نفر با صداى بلند ميگويد: براى سلامتى امام‌زمان عليه‌السّلام و سلامتى حضرت آيت‌اللـه بروجردى صلوات! و جمعيّت حاضر در منزل، بلند صلوات مى‌فرستند. مرحوم آيت‌اللـه بروجردى وضوى خود را نيمه‌كاره رها كرده و با صورت برافروخته از خشم و عصبانيّت جلو مى‌آيند و مى‌گويند: چه كسى نام مرا با نام مولاى من امام‌زمان عليه‌السّلام قرين كرد؟ برود بيرون! ديگر اينجا نيايد! تا أبد به خانه من نيايد! چرا اسم مرا كنار اسم ولىّ و صاحب من قرار داد؟ از اينجا برود بيرون و ديگر نيايد!

و از اين حكايت، به خوبى أدب و تواضع علماء ربّانى و مراجع عظام شيعه كه در قرون متمادى پاسدار و مرزبان شريعت بوده‌اند، نسبت به صاحبان امر و ولايت، ديده مى‌شود و مشخّص ميگردد كه چگونه در برابر آنان خاكسارى نموده و خود را عبد و غلام حلقه به گوش آنان مى‌دانند و هيچگونه ترك أدبى را در حقّ مولاى خود روا ندانسته و آن را ذنب لا يُغفَر مى‌بينند.
نور مجرد صفحه ۴۸۹ تا ۵۰۳

جهت دیدن پوستر ها کلیک کنید

پوستر شماره 8 ؛ نامگزاری فرزندان

عدم جواز نامگذارى فرزندان به أسماء الهى

حضرت علاّمه والد قدّس‌سرّه مى‌فرمودند: مسأله از اين قرار است؛ نبايدكسى را در كنار معصومين قرار داد، گرچه جناب سلمان باشد. و بر اين أساس مى‌فرمودند: ألفاظى كه در عرف، اختصاص به حضرات معصومين دارد، اطلاق و استعمال آنها براى غير آنان به‌هيچ‌وجه جائز نيست.

مثلاً اطلاق لفظ «امام» را كه در عرف شيعه مختصّ به أهل‌بيت عليهم‌السّلام بوده و از آن، أئمّه هدى به ذهن تبادر ميكند، بر غير ايشان جائز نمى‌دانستند.

حتى نامگذارى أولاد و فرزندان را به نام‌هايى چون «فاطمة الزّهراء» كه در عرف ما انصراف به حضرت صدّيقه كبرى سلام‌اللـه‌عليها دارد، يا به نامها و أسماء إلهى جائز ندانسته و اگر نام يكى از شاگردان ايشان نامى چون «مجيد»، «كريم»، «رحيم» يا «عظيم» بود، مى‌فرمودند به أوّل آنها لفظ «عبد» را اضافه كرده و نام خود را به «عبدالمجيد»، «عبدالكريم»، «عبدالرّحيم» و «عبدالعظيم» تغيير دهند.
نور مجرد صفحه ۴۸۹ تا ۵۰۳

جهت دیدن پوستر ها کلیک کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *